Meerjarenplan afdeling ‘DIF’ van Avans Hogeschool
Deze visual is een onderdeel van een serie die ik maakte voor Avans Hogeschool. Voor het verandertraject van de afdeling Dienst ICT en Facilitair (DIF) is mij gevraagd het meerjarenplan uit te tekenen zodat in 1 oogopslag duidelijk is welke punten de aandacht krijgen en wanneer. De veranderpunten zijn onder andere ontstaan vanuit de customer journey (het verhaal van Tess) wat ik ook in beeld bracht.
Er is te zien wat er de afgelopen jaren bereikt is en waar de komende jaren de aandachtspunten liggen. Ook het gezamenlijk doel is weergegeven. Op deze illustratie wordt regelmatig teruggegrepen EN hij blijft een aantal jaren relevant en bruikbaar.
De medewerkers weten precies waar deze tekening inhoudelijk over gaat en hebben er al een bijnaam voor verzonnen: ‘de groene S’.
Een mooi voorbeeld van hoe een illustratie kan gaan leven in een organisatie. De weg naar hun stip op de horizon heeft een gezicht gekregen.
Naast het heldere overzicht wat deze visual biedt, kunnen per tijdsperiode de aandachtspunten er uit gehaald worden die de aandacht verdienen. Deze kunnen in een nieuwe weergave verder uitgediept of toegelicht worden, bijvoorbeeld in een presentatie. Zo krijgt een visual diepere lagen om mee te kunnen werken en is hij op meerdere vlakken toepasbaar. Hij gaat lang mee!
Ook jouw meerjarenplan zichtbaar maken?
Ik denk graag met je mee hoe we zo helder mogelijk kunnen weergeven wat je wil bereiken door de weg naar jouw de stip op de horizon te illustreren. Daarmee wordt voor alle deelnemers aan het traject zichtbaar waar jullie aan werken. Meer commitment gegarandeerd!
Neem contact met me op via onderstaande knop en stuur me je vraag
of bel gerust op: 06-36191573 voor een vrijblijvend gesprek!
Maak een afspraak
Meer weten? Maak kennis met Femke