Customer journey ‘Het verhaal van Tess’
Avans Hogeschool
Avans Hogeschool pakte hun pijnpunten aan vanuit een customer journey. Vanuit de belevingswereld van het personage ‘student Tess’ worden de ervaringen als ‘klant’ weergegeven. Het verhaal bestaat uit 2 delen: de eerste ervaring legt de pijnpunten bloot, het tweede deel geeft focus op de verbeteringen die doorgevoerd worden en hoe de klant daarop reageert.
Lange stukken tekst brengen het dan niet specifiek genoeg in beeld, een illustratie wel. Een mooi voorbeeld van visual storytelling. Hiermee zijn rollen en emoties ook heel goed weer te geven, dat is tenslotte waar het om draait bij een customer journey. Je gaat meevoelen met het personage, de klant moet tevreden zijn!
Deze visual is een onderdeel van een serie die ik maakte voor Avans Hogeschool. ‘De klant’ is in dit geval de student, weergegeven als een specifiek figuurtje met de naam Tess. Het doel tot verbetering gaat hierdoor letterlijk en figuurlijk ‘leven’. Het zorgt voor herkenning bij degenen die de ervaring moeten verbeteren voor deze student, met als doel een gezamenlijk en fysiek aanspreek-/servicepunt te realiseren binnen de vestiging.
Wil jij jouw ‘customer’ ook een gezicht geven?
Laat hem/haar/x een rol spelen in de beleving van jouw bedrijf, instelling of dienst. Helder en duidelijk, met alle emoties die daarin meespelen. Ook je medewerkers worden hiermee veel bewuster van de beleving van jullie klant.
Neem contact met me op via onderstaande knop
of bel gerust op: 06-36191573 voor een vrijblijvend gesprek!
Maak een afspraak
Meer weten? Maak kennis met Femke