Een logo komt tot leven in dit prentenboekje van Jenaplanschool Antonius Abt!
Op initiatief van directrice Janey van Kaam, werd de corporate story van Jenaplanschool Antonius Abt vormgegeven in samenspraak met een ‘denktank’ van verschillende ‘stakeholders’ van de school. Het werkte heel goed om inspiratie te kunnen halen uit uiteenlopende invalshoeken en de input van de kinderen op de school, ouders met diverse professionele achtergronden, leerkrachten, schoolmedewerkers, en het grafisch ontwerpbureau. Er zijn snel grote stappen gezet.
Het logo en het verhaal van de school kreeg zo zijn vorm: Wie zijn we, wat doen we en waar staan we voor? Wat zijn onze unieke kwaliteiten? met daarbij de vraag: Hoe communiceren we ons verhaal helder, aansprekend en toegankelijk?
Het resultaat: een geheel nieuwe huisstijl en een heldere presentatie van de school. Als onderdeel daarvan maakte ik het promotieboekje voor de allerjongste doelgroep: kinderen van bijna 4 jaar en hun ouders. Om het verhaal over de school samen te lezen.
De illustraties en het idee om het logo tot leven te laten komen als verhaal, met de helden Je en Pe, zijn mijn werk. De verhaallijn schreef Janey. Een mooi voorbeeld van samenwerken.
Lees hieronder het verhaal achter dit ontwerp.