overzicht schoenenwinkel

Torfs schoenwinkel concept periferie

Torfs Schoenen in België

Familiebedrijf Torfs Schoenen is al meer dan 70 jaar wereldberoemd in België. Deze top-retailer in merkschoenen voor dames-heren en kinderen heeft al meerdere malen prijzen voor beste winkel en beste webshop in de wacht gesleept. Bij hen is de klant de absolute koning en hebben zij klantenservice als topprioriteit. Ook zijn zij al vele jaren op rij beste werkgever van België en zelfs al een keer beste werkgever van Europa. Zowel de werknemers als hun klanten zijn hun beste ambassadeurs.

Winkels in de periferie

Ik had de eer om gedurende een aantal jaren in samenwerking met het facility-team, de nieuwe winkelconcepten te mogen ontwikkelen en ontwerpen voor hun winkels in de periferie en in de steden. Dit is een voorbeeld van het resultaat van de nieuwe winkelomgeving wat nu sinds 2017 in vele periferiegebieden rondom bekende Belgische steden en dorpen is uitgerold.

Grote oppervlakten

In België zijn er veel winkelgebieden die liggen in de periferie van steden en dorpen. Hier is Torfs veelal gevestigd met grote winkelomgevingen van 700 tot meer dan 1000 m2. Een warenhuis op zichzelf waar naast schoenen voor dames, heren en kinderen ook ruimte is voor producten als tassen, kleding, woonaccessoires en merkpresentaties. Alles om je ‘look’ compleet te maken.

Ook wilden ze ruimte maken voor hun kleinste klanten waardoor zij langer in de winkel zouden verblijven. De speelboom die hiervoor is ontwikkeld, werkt! Ook dit project is apart opgenomen in mijn portfolio.

Een tof filmpje over het nieuwe winkelconcept vind je hier

Opdrachteisen

De opdracht-eisen en inhoud: het DNA van Torfs zichtbaar en voelbaar maken. Alle ruimte voor service en klantgerichtheid.
Dit op een duurzame manier, met minimale middelen, slim materiaalgebruik, kostentechnisch interessant een flexibel en
vernieuwende en stimulerende winkelomgeving realiseren. De ultieme klantbeleving bieden, zorgen voor herkenbaarheid.
Een enorm volume aan product op een aantrekkelijke manier presenteren zodat de klant wordt uitgedaagd om te winkelen en te ontdekken.

De klant krijgt de ruimte in zelfbediening, om te passen en proberen, maar kan daarbij altijd rekenen op een optimale service.

Conceptontwikkeling, lay-out ontwerp, gevelontwerp, huisstijlcommunicatie, signing, ontwerp voor maatwerk meubilair, het kassameubel, de omnichannel-omgeving, koffiecorner, speelruimte voor kinderen, ontwerp voor wanddecoraties (fotografie en illustratie), gevelontwerp, materiaal en kleurkeuzes.

Er is een zeer uitgebreide conceptontwikkeling aan dit ontwerp vooraf gegaan, welke ook in mijn portfolio is opgenomen.

Uitgangspunten voor het ontwerp

4 pijlers waarop dit concept is vormgegeven:

Aantrekkingskracht

Duurzaamheid

Authenticiteit

Verbinding

  • Schoenenwinkel voor de hele familie
  • Complete winkelbeleving
  • Uitnodigen om te ontdekken