Torfs schoenenwinkel concept voor de stad

Torfs Schoenen is wereldberoemd in België. Deze retailer in merkschoenen voor dames-heren en kinderen heeft al meerdere prijzen voor beste winkel en beste webshop in de wacht gesleept. Bij hen is de klant de absolute koning en hebben zij klantenservice als topprioriteit. Ook zijn zij al vele jaren op rij beste werkgever van België en zelfs al een keer beste werkgever van Europa. Zowel de werknemers als hun klanten zijn hun beste ambassadeurs.

Ik had de eer om gedurende een aantal jaren in samenwerking met het facility-team, de nieuwe winkelconcepten te mogen ontwikkelen en ontwerpen voor hun winkels in de periferie en in de steden. Dit is een voorbeeld van het resultaat van de nieuwe winkelomgeving wat nu sinds 2020 in enkele Belgische steden is uitgerold.

Uitgangspunt voor dit concept was:

Duurzaamheid:  het meubilair en de winkelopbouw diende van recyclebare materialen gemaakt te worden, en opnieuw bruikbaar te zijn. De uitstraling van de winkel moest ook duurzaam zijn, maar dan niet op de geijkte manier. Combinaties van kleuren en materialen zorgde voor een verfijnde uitstraling waarbinnen iedereen zich welkom voelt. Het geheel straalt ‘aandacht’ uit.

De winkel diende een chiquere uitstraling te krijgen met een knipoog naar het periferie-winkelconcept (zie mijn portfolio) met een herkenbaar kleurenpalet en vormgeving, voor de herkenbaarheid.

Het nieuwe ontwerp zorgde voor veel nieuwe klanten en een gemiddelde omzetstijging van 10%. Doel bereikt!

Begin 2020 is het concept gelanceerd.  Een jaar later is het concept doorontwikkeld waarbij er meer aandacht is gekomen voor de doelgroep kinderen in samenwerking met een extern marketingbureau. Hier een filmpje over de werking ervan.

  • schoenwinkel voor de hele familie
  • de winkelomgeving als (merk)beleving
  • de klant als koning