Workshop kidscorner-ontwerp
voor het winkelconcept van Torfs Schoenen in België
Tijdens de ontwikkeling van het nieuwe winkelconcept voor Torfs Schoenen in België, organiseerde de marketing afdeling een hele toffe wedstrijd voor hun doelgroep: de kinderen van hun klanten. Zij zijn de nieuwe ambassadeurs!
Uit de inzendingen werden de leukste gekozen en deze kinderen werden uitgenodigd op het hoofdkantoor om deel te nemen aan een workshop om samen het mooiste ontwerp voor een kinderhoek in de winkel te realiseren.
De kinderen kozen in hun ontwerp voor bewegen, rustig lezen in een tipi-tent, spelen met duplo, klimmen en klauteren, de natuur en het gevoel van buiten spelen. Natuurlijk mocht een glijbaan, in België een ‘schuif af’ genoemd, niet ontbreken.
Het sloot zeker aan bij de gedachten die wij als ontwerpers al hadden voor het ontwerp. De ideeen werden dan ook makkelijk omgezet naar tekeningen. Er werd samen met de fantastische, meedenkende interieurbouwers een grote speelboom gerealiseerd die feestelijk geopend werd door diezelfde kinderen, in de winkel.
Het was heel tof om het gehele ontwerpproces met de kinderen te doorlopen en zij zagen hun ideeën terug in de realiteit. Een gouden ervaring!
Zie hier het leuke filmpje van de opening van de speelboom in de winkel van Torfs.