Gouden Linked-in marketing tips verpakt in een ‘slider’

Linkedin expert Anneke van der Voort van marketingbureau  PR minded vroeg mij om illustraties te maken bij haar ‘post’. Ze wilde graag een zogenaamde ‘slider’ van meerdere pagina’s. Hierbij heb je meer ruimte om je boodschap te communiceren. Uitdaging hierbij is dat de lezer verder wil ‘swipen’. Met gebruik van visuals kun je extra nieuwsgierig maken naar wat er komt en bijvoorbeeld emoties benadrukken. Het maakt de boodschap aantrekkelijker om naar te kijken in plaats van alleen tekst. Bovendien blijft het beter hangen op het netvlies van de ontvanger.

De boodschap en de waardevolle tips uit het bericht deel ik hier met je, doe er je voordeel mee:

#Marketing draait maar om één ding. Zorg ervoor dat mensen aan JOU denken als ze een probleem hebben dat jij kunt oplossen🔥.

Hoe dan?

🔸 Gebruik de kracht van herhaling: “dat heb ik al eerder verteld”, zeggen klanten weleens. Heel goed. Vertel het nog een keer. Een boodschap blijft niet zomaar hangen.

🔸 Post regelmatig en frequent. Wil je top-of-mind worden in je LinkedIn netwerk? Laat dan regelmatig van je horen. Met af en toe een berichtje kom je er niet. Consistent aanwezig zijn wekt vertrouwen.

🔸 Zorg voor een rode draad. Waar draait het om in jouw dienstverlening? Wat is de rode draad in wat je doet? Laat dat ook de rode draad zijn in je berichten op #LinkedIn. Je wilt dat mensen jou aan je content gaan herkennen. Daarom werk ik met klanten kernboodschappen uit. Die geven houvast voor je berichten.

Femke van Woensel-Janssen volgde mijn 3-maanden programma ‘Meer Klanten met LinkedIn’ en maakte deze visuals. Die maken de tekst hierboven eigenlijk overbodig 😁.

  • Visuals op Linked in
  • opvallen
  • kleefkracht voor je boodschap